Thursday 15 January 2015

Alice in Wonderland

Today I made a lazy day to came over the jetlag that was not so awful that I had expected.

'Early' morning around 9 am I went for a walk in Cancun. I just felt as I would be in some dream: the everything was a bit of different: unusual trees on the street, unknown spices and vegetables in the shop. I cannot wait to meet Bet and ask about all of these mysterious:) stuff.

After that I was travelled to Valladolid. The Spanish lesson was included in the bus ticket (played a film in Spanish:)).

I do not know how did it happen but in Valladolid I bumped into a tiny but cozy chocolate museum, manufacture and 'chocoteria'. So I must taste it.:) The drink contained only chocolate bean and water. It was quite bitter but not unbearable. I just learned than the choco beans here are not fried just dried on the sun following the Mayan tradition and that results less bitter taste and more good ingredients remain in the chocolate.


I also visited the cenote in the middle(!) of the city. Cenote is a hole created by a ceiling of a limestone cave was fallen down. There are great number of cenotes in the Yucatán peninsula.

More photos

4 comments:

  1. kapcsford:

    Ma pihenőnapot tartottam, hogy az időzóna átállást kiheverjem, de nem volt olyan vészes, mint amire számítottam.

    „Hajnalban”, vagyis 9 óra körül tettem egy sétát Cancunban. Még akkor is úgy éreztem, mintha valami álomban lennék: minden egy kicsit másképp festett, mint rendesen. Az utca mentén szokatlan fák voltak, a boltban sosemlátott fűszerek és zöldségek. Alig várom, hogy Bettől megkérdezhessem, hogy mi ez a sok rejtélyes izé. :)

    Később továbbutaztam Valladolidba. Az utiköltség árában benne volt egy spanyol nyelvóra is, ugyanis vetítettek közben egy spanyol filmet. :)

    Nem tudom, hogy történt, de Valladolidban egyből belefutottam egy apró, de annál kellemesebb csokimúzeumba, ami egyben kézműves bolt és csokizó is volt, tehát muszáj volt megkóstolnom! :) Az ital kizárólag kakaóbabot és vizet tartalmazott, ezért kicsit keserű volt, de kibírtam. Épp most tanultam, hogy az itteniek a kakaóbabot nem pörkölik, hanem csak a napon szárítják, követvén az ősi maja hagyományt, és ez az oka, hogy kevésbé lesz keserű és több hasznos alkotóelem marad a benne.

    Ezután megnéztem a cenote-t a város közepén. Cenote az egy olyan gödör vagy üreg, ami egy mészkőbarlang beomlott mennyezete helyén tátong. Jó sok cenote van a Ycatán-félszigeten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja! a cím: Anikó csodaországban :) /szabadfordításban/

      Delete
    2. Gratulalok, magam sem forditottam volna elvezetesebben.;)

      Delete
  2. Köszi! :) ..gondoltam hogy a short message-hez is írok egy terjedelmes "fordítást", de azért nem akarom meghamisítani a történelmet. Remélem amúgy, nem fordítom túlzottan félre, gyakorlatilag improvizálok. :)

    ReplyDelete