Thursday 9 May 2013

Paris

Paris is beautiful and big and totally empty early in the morning (ie. before 11 am :)).
So I succeed to visit the Notre-Dame with bearable crowd. I cannot state the same regarding the Eiffel-tower or Sacre-Couer. But fortunately the crowd is concentrated around the sights, and the rest of the city remained agreeably empty and cosy.


Az indulas nem volt kalandoktol mentes: kb. 20 percig kerestem a csomagfoliazo gep kezelojet. Szerencsere meeg igy is eleeg koran erkeztem egy jo kilatasu, ablak melletti hely elfoglalasahoz. A repcsirol meeg azt erdemes tudni, hogy nagyon finom kaja van rajta. Ha az ember visz maganak. :)

Szerencsesen megerkeztunk, zivatar utani szivarvanyos napsutessel fogadott a Parizstol 70 km-re levo repuloter. Innen maar csak 1 es negyed ora buszozas es elertuk a varos hatarat, kozben ismerkedtunk a tajjal. Semmi kulonos, ugyanolyan barna-zold-citromsarga parcellak valtjak egymat, mint otthon. A Szajna szokatlanul alacsony vizallasu: nehol kilatszanak a fak meg a lampaoszlopok. :)

A metro jegyvetelnel egy fiuatal srac feltunoen es gyanusan elozekenyen, keeres nelkul segitett; pedig egyedul is elnoldogultam volna. Szerencsere nem tunt el kozben semmim. Legalabbis meeg nem vettem eszre. :)

A hostelt is elsore megtalalom, hangulatos, baratsagos, a szoba jelenlevo fele maar aludt, vagy erosen igyekezett. Probaltam oket nem felebreszteni, valtozo sikerrel. Cserebe Ok viszont hajnalban motoszkaltak, segitve a rahangolodasomat a caminos koran kelesekre.

Maara az volt a tervem, hogy delelott megnezem a Notre-Dame-ot, meg setelok egy kicsit a St-Luois szigeten meg a Szajna parton. Ez utobbi annyira jol sikerult, hogy elsetaltam az Eiffel toronyig. Oda viszont maar nem mentem fel, egyreszt mert isszonyuan hosszu sor (nem soer!:)) volt, masreszt mert szegeny kisbicskamat nem engedtek volna fel, uh inkabb szolidalitottam vele.

Jah, meg kiderult, h tegnap meg ma itt vmi egyhazi eredetu unnep van, de szerencsere pl. az elelmiszerbolt ma rendesen nyitva volt. A posta maar nem.

Delutanra a Sacre-Coeur es kornyeke volt betervezve. A frekventaltabb utcakon szamomra kenyelmetlenul nagy tomeg volt, viszont ha picit tavolabbra mereszkedtem, ott maar alig lezengtek, es uolyan hangulatos kis utcacskak voltak. A Sacre-Coeur-nel nagyobb a szigor, mint a Notre-Dame-nal: itt a bejaratnal egy emberke egyesevel rank szol, ha nem tartjuk be a jatekszabalyokat: pl egy urra elottem raszoltak, hogy vegye le a sapkajat. A leder oltozekkel bezzeg nem volt gond: rajtam 2 pullover volt. :)

Csak arra nem tudtam rajonni, hogy hogyan lehet felmenni a kupolaba, pedig kivulrol latszott, hogy vannak fent. Igy jar, aki kisporolja az utikonyvet. :( Cserebe viszont nem kell 800 km-en keresztul cipelesznem. :)

Az idovel szerencsem volt: nem esett az eso, a felhok meg hangulatossa tettek a fenykepeket. Volt, amelyiket szelid baranyfelhovel, volt, amit fenyegeto szurke zivatarfelhovel.

No, ennyi volt a mese maara. Holnap koran kelek: f8 elott indul a vonatom.






No comments:

Post a Comment